Amerykański holding, Activision Blizzard będący jedną z największych na świecie firm zajmujących się wydawaniem gier komputerowych podpisał umowę z firmą Nielsen – globalnym liderem w segmencie badań rynkowych.
Realizacją umowy zajmie się sekcja Nielsen Esports, która od zeszłego roku prowadzi szczegółową analizą branży esportowej, popartą licznymi raportami i opracowaniami. Nielsen Esports bada m.in. efektywność sponsoringu, ekwiwalenty medialne czy poziomy zaangażowania fanów w celu maksymalizacji komercyjnego sukcesu angażujących się w branżę firm. Część umowy z Blizzardem zakłada dostarczenie danych dotyczących wartości mediowych czy wartości ekspozycji logotypu marki podczas organizowanych turniejów esportowych, gdzie zawodnicy grają w tytuły Blizzarda np. Overwatch League. Nielsen ma użyć tej samej technologii badań i analiz, którą stosuje w sportach tradycyjnych.
“Esport kwitnie i ma ogromny potencjał rynkowy. Cieszymy się z bliskiej współpracy z Activision Blizzard, która podjęła inicjatywę na rzecz rozwoju rynku.” – Nicole Pike, GM Nielsen Esports
“Patrząc jak dynamicznie rozwija się esport, zdecydowaliśmy się opracować i wprowadzić najlepsze praktyki dla marek i reklamodawców. Cieszymy się, że możemy współpracować z najbardziej doświadczoną i cenioną firmą jaką jest Nielsen oraz budować fundamenty najlepszych lig esportowych na świecie.” – Pete Vlastelica, GM Activision Blizzard Esports Leagues
Activision Blizzard – to pięć jednostek biznesowych: Activision, Blizzard Entertainment, Major League Gaming, Activision Blizzard Studios oraz King Digital Entertainment. W 2012 roku firma zajęła pierwsze miejsce na rynku gier komputerowych pod względem wielkości przychodów. Od 2017 roku – największy gracz w branży w Ameryce i Europie pod względem przychodów i kapitalizacji rynkowej.