Esport w Chinach: Tencent Holdings Ltd. inwestuje ponad 1 miliard USD w esport

Rate this post

Esport w Chinach: Tencent Holdings Ltd. – chiński holding inwestycyjny, którego spółki zależne świadczą usługi m.in. w branżach: media, rozrywka, reklama, internet i telefony komórkowe zainwestował 632 mln USD w Douyu TV oraz 461 mln USD w konkurencyjną platformę Huya.

Chiński rynek liczy sobie już ponad 60 mln unique viewers oraz 64 mln widzów incydentalnych. To w porównaniu do naszego rodzimego rynku ponad 6 razy więcej. Główni gracze na chińskim rynku to Tencent, NetEase (chiński partner Blizzard Entertainment) oraz Alibaba. Do najpopularniejszych platform transmitujących gry w Chinach, wg. firmy Analysys, należą:

Douyu TV (13 mln aktywnych użytkowników)

Huya Live (9 mln aktywnych użytkowników)

Panda TV (5.5 mln aktywnych użytkowników)

Każdy z nich może swobodnie konkurować z portalem Twitch, najpopularniejszą na świcie platformą transmitującą gry komputerowe, kupioną w 2014 roku przez Amazon za kwotę 1 mld USD. Chiny walczą o pozycję światowego lidera do której zbliżają się dużymi krokami. Pokazuje to chociażby półfinał światowych mistrzostw gry League of Legends, który śledzony był przez 80 mln unique viewers.

Chiński esport jest hermetyczny i praktycznie niedostępny dla gracza spoza Chin. Platformy gameingowe dostępne są tylko i wyłącznie w języku chińskim. Komentatorzy oraz gracze porozumiewają się w języku ojczystym. Trudne jest również założenie konta, możliwe tylko przez chińskie social media lub chiński telefon komórkowy. Znajomość języka angielskiego staje się praktycznie bezużyteczna.