CSR w Esporcie – obecnie coraz więcej marek inwestuje w esport. Więcej – stawiają go na pierwszym miejscu swoich strategii długoterminowych. Jednak ponieważ grupą docelową jest młode pokolenie to bilans zysków i strat będzie miał wymiar nie tylko finansowy. Nieodwracalne szkody mogą zostać wyrządzone dzieciom, a tego nie przetrwa żadna marka.
Corporate Social Responsibility
Cyfryzacja i postęp technologiczny są wyznacznikiem czasów, w których żyjemy. Nie dziwi więc, że nasze dzieci coraz większą uwagę zwracają na wirtualną rzeczywistość. Jeśli zakupy to on-line; jeśli zabawa to na fejsie, a esport? Z pewnością nie zamiast tradycyjnych sportów. Nie tylko dlatego, że prawdziwe osiągi ma się przy jednoczesnym dbaniu o ciało, ale również dlatego, że środowiska skupione wokół gamingu dbają o promowanie zdrowego stylu życia.
CSR w Esporcie
My również pisząc o esporcie promujemy zdrowe postawy wśród zawodników: zarówno już osiągających sukcesy, jak i dopiero aspirujących. Do popularyzowania tych pozytywnych wzorców zachęcamy wszystkich związanych z esportem. Szczególnie istotna jest rola firm angażujących środki finansowe w tą dziedzinę rozrywki. Coraz częściej są to duże firmy, którym nieobce są działania z zakresu CSR. Tym bardziej oczekujemy, iż będą promować prozdrowotne podejście do esportu, bo przecież jak mawiał klasyk:
“takie będą Rzeczypospolite jak ich młodzieży chowanie.”
Natalia Witkowska, Redaktor naczelna RaportCSR.pl