cyberpunk2077

Cyberpunk 2077 – najdroższa gra w historii gamingu!

4.5/5 - (17 votes)

Cyberpunk 2077 – 317 mln USD – na tą astronomiczną kwotę Dom Maklerski Banku Ochrony Środowiska oszacował budżet gry Cyberpunk 2077! 

Cyberpunk 2077

Gra to adaptacja gry fabularnej Cyberpunk 2020, szalenie popularnej w Polsce na przełomie XX i XXI wieku. Do dzisiaj przecież pamiętamy popularne sesje, prowdzone przez mistrza gry, trwające niekiedy do samego rana. Jedynym ograniczeniem była wtedy wyobraźnia gracza, a o wygranej stanowiły decyzje podejmowane w trakcie rozgrywki oraz rzuty wielościennymi kostkami.

Na podobnej zasadzie grało się w najpopularniejszą grę tego gatunku tj. wydaną w 1989 roku Advanced Dungeons & Dragons, w skrócie AD&D. Jej kolejne edycje, międzynarodowa popularność oraz możliwości rozszerzania gry o wyposażenie i podręczniki sprawiły, że ze smokami walczyło ponad 20 mln graczy!

Świat Cyberpunka 2077 jest osadzony w ogromnym i niebiezpiecznym mieście Night City. Wcielamy się w postać najemnika, głównego bohatera V.  Doświadczamy wirtualnego świata z perspektywy pierwszej osoby, korzystając z różnych umiejętności hakowania i obsługi maszyn, jak również z broni palnych. W Night City będziemy mieli własne mieszkanie i garaż, a konfigurując swojego Avatara będziemy mieli wpływ na każdy jego aspekt. W konfiguratorze, twórcy udostępnili nawet edytor genitaliów… Game play możemy obejrzeć tutaj:

 

Jeśli szacunki są poprawne będzie to najdroższa gra w historii! Dla prównania budżet gry Wiedźmin 3:  Dziki Gon zamknał się wraz z promocją w kwocie 306 mln PLN.

Premiera 10 grudzień 2020

Premiera gry Cyberpunk 2077 jest jedną z najbardziej oczekiwanych dat, już czterokrotnie przekładaną! Nie mówimy tu tylko o środowisku gamingowym ale także o posiadaczach akcji CD Project RED, który założył specjalny oddział we Wrocławiu do pracy nad grą oraz nawiązał współpracę z gigantami takimi jak Nvidia, Digital Scapes czy QLOC.

Cyt.: „W związku z przesunięciem premiery gry aktualizujemy nasze prognozy wolumenu sprzedaży. Okres sprzedaży w 2020 roku skrócił się do 3 tygodni (poprzednio 6), dlatego też obniżamy prognozę wolumenu sprzedaży w ciągu 2020/ najbliższych 12 miesięcy (TTM) z 25 mln/35,5 mln do 21 mln (-16 proc.)/ 34,5 mln sztuk (-2 proc.).” – raport DMBOŚ

21 mln sprzedanych kopii do końca 2020 r.

Wolumen sprzedaży do końca roku 2020, DM BOŚ szacuje na poziomie 21 mln sztuk. To ilość ogromna, przy założeniu, że do 1 stycznia 2021 od dnia premiery pozostanie 21 dni. Idąc dalej, broker szacuje iż w ciągu roku liczba ta wzrośnie do 34,5 mln sztuk! Tak wysokiej wielkości sprzedaży sprzyja z pewnościa pandemia COVID-19. Zyski z rozgrywek esportowych na żywo maleją, ze wzgledu na panujące obostrzenia dot. min. imprez masowych i zgromadzeń. Gracze kupują jednak coraz więcej gier i oddają się gamingowi w domowym zaciszu.

Zmiana strategi promocji ze względu na COVID-19

Ze względu na odwołanie w 2020 roku targów E3 (Electronic Entertainment Expo) w Los Angeles, z powodu pandemii COVID-19, CD Projekt Red rozpoczął serię internetowych pokazów Night City Wire. Moglismy zobaczyć m.in. wiele dodatkowych zwiastunów, gameplay oraz materiały “od kuchni”. To właśnie w trzecim zwiastunie pojawił się  Keanu Charles Reeves który jeszcze podgrzał apetyty.

Globalna promocja & Dubbing

Listopad i grudzień to miesiące zintensyfikowanej promocji gry. W Polsce, w wielu miejscach pojawiły się plakaty i reklamy Cyberpunka. Słychać je w radiu, widać w telewizji, na bilbordach, przystankach i autobusach. Cyberpunka 2077 nie da się nie zauważyć.

Największe marki, zarówno endemiczne i nieendemiczne, które zaangażowane są w promocję CB 2077 oraz lokują swoje produkty w grze lub na półkach sklepowych to m.in.: Porsche, Adidads, Sprite, Nvidia, Xbox, Reserved, House, Sinsay, Old Spice, SteelSeries, Secret Lab i inne.

Cyberpunka 2077 promowano w USA m.in. podczas meczu NBA między LA Lakers i Miami Heat. Marka pojawia się na odzieży Adidasa, puszkach i butelkach Sprite, kosmetykach Old Spice czy telefonach Xiaomi. Jak podaje CD Project,  reklamy pojawiają się w 55 krajach, w 34 innych językach. Należy tu również wspomnieć o wielkiej reklamie na Times Square, za której wyświetlanie na 4 tygodnie, producent musiał zapłacić kilka mln USD!

Gra ma byc dubbingowana w 10 językach: angielskim, polskim, chińskim, niemieckim, rosyjskim, włoskim, hiszpańskim, portugalskim, francuskim i japońskim.

W polskiej wersji dubbingu, głosy kluczowych postaci podkładają znani aktorzy:

  • Michał Żebrowski – Johnny Silverhand
  • Kamil Kula – V (mężczyzna)
  • Lidia Sadowa – V (kobieta)
  • Przemysław Nikiel – Placide
  • Jacek Król – Jackie Welles
  • Przemysław Bluszcz – Dexter „Dex” DeShawn
  • Marta Żmuda Trzebiatowska – Judy Alvarez
  • Andrzej Hausner – ?
    i inni.

Czekamy z niecierpliwością na premierę!

Zobacz także:

PREMIERA Cyberpunk 2077

Loteria Sprite Cyberpunk 2077

Polsat Games – premiera Cyberpunk 2077