IEM PyeongChang – Intel Extreme Masters PyeongChang rozegrane w StarCrafta II zakończone triumfem kanadyjskiej zawodniczki, Scarlett. E-sport włączony do oficjalnego programu sportowego Igrzysk Azjatyckich 2022 w Hangzhou w Chinach.
IEM PyeongChang
Organizacja turnieju IEM PyeongChang w przeddzień Igrzysk to dla społeczności esportowej bardzo ważne wydarzenie. Do Korei Południowej przyjechało łącznie 18 zawodników, aby walczyć o pule nagród w wysokości 150 tys USD, w pierwszych w historii zawodach esportowych poprzedzających zmagania sportowców w ramach Zimowych Igrzysk Olimpijskich 2018 w PyeongChang. Turniej i kwotę 50 tys USD wygrała jedyna kobieta na turnieju – Scarlett, która w półfianle pokonała Polaka – Mikołaja „Elazera” Ogonowskiego 3:1.
Partnerstwo Olympic Games z Intelem ma przynieść znaczną poprawę odbioru Igrzysk Olimpiskich przez widzów m.in. dzięki wprowadzeniu nowoczesnych technologii, dających zupełnie nowe doświadczenia:
- Wsparcie technologiczne i merytoryczne dla stacji TV, a także dla kanału olimpijskiego, wieloplatformowego miejsca, w którym fani mogą odkrywać, angażować się i dzielić emocjami Igrzysk Olimpijskich przez cały rok.
- Platformy 5G Intela zostaną wykorzystane na Igrzyskach Olimpijskich, aby pokazać, w jaki sposób 5G zmieni komunikację w ciągu następnej dekady. Począwszy od 2018 roku, Intel będzie partnerem tego, co ma być pierwszą prezentacją 5G, przygotowując scenę dla globalnego wdrożenia 5G.
- Intel TrueVR będzie oferował pierwszą transmisję wirtualnej rzeczywistości w czasie Zimowych Igrzysk Olimpijskich, dając fanom możliwość bardziej wciągającego wrażenia uczestnictwa z własnych domów.
- Technologia wyświetlania dronów Intel drone stworzy nie widziane wcześniej podniebne kadry.
- Technologia Intel 360 Replay umożliwi fanom przeżycie największych, najbardziej niezapomnianych momentów olimpijskich pod każdym kątem. W przyszłości widzowie będą mogli wybrać np. siedzenie w pierwszym rzędzie lub doświadczać zmagań zawodników z wielu różnych punktów widokowych na arenach olimpijskich. Wybór tego co fani chcą zobaczyć i jak chcą przeżyć Igrzyska Olimpijskie, będzie w ich rękach.
Esport na Olimpiadzie
Esport jako konkurencja olimpijska, demontracyjnie pojawi się już w tym roku w Dżakarcie (Indonezja), natomiast w roku 2022 w Chinach na Igrzyskach w Hangzhou esport ma być już konkurencją medalową. Nie mały wpływ na taki rozwój zdarzeń ma korporacja Alibaba, która ściśle współpracuje z Olimpijską Radą Azji (OCA) a dokładniej jedna z należących do niej spółek Alisports. W 2017 roku Alisports zainwestowało 150 mln USD w International eSports Federation, organizację z Korei Południowej, która złożyła wniosek do Międzynarodowej Komisji Olimpijskiej o włączenie esportu do Igrzysk Olimpijskich.
Alibaba Group
W zeszłym roku na Światowym Forum Ekonomicznym w Davos, Alibaba Group ogłosiła, że została oficjalnym sponsorem Igrzysk Olimpiskich do roku 2028. Alibaba dołączyła do zacnego grona firm takich jak McDonald’s, Coca-Cola czy VISA. 11 letni kontrakt jest wyceniany na ponad 1 mld USD.
Kluczowe partnerstwa takich gigantów jak Intel czy Alibaba czy nieustający rozwoj samej branży esportowej, sprawia, że decydenci po Igrzyskach w Tokio w 2020 będą mieli nie lada wyzwanie przy wyborze nowych dyscyplin na Igrzyska Olimpijskie w Paryżu w roku 2024.