GESC – Global Electronic Sports Championship nie wypłacił zawodnikom oraz firmom współpracującym m.in. Code Red kwoty 750 tys USD. Branża wystosowała oficjalną skargę na organizatora do firmy Valve.

Na początku sezonu DPC (Dota Pro Circut)  2017-2018 GESC miało być gospodarzem czterech wydarzeń rangi Major. W grudniu GESC odwołało turnieje w Singapurze i Malezji z powodu cyt.: „czynników pozostających poza naszą kontrolą”.  Pozostałe dwa wydarzenia odbyły się zgodnie z planem w Indonezji i Tajlandii.

„Nasze problemy dotyczą niezapłacenia nam ponad 750 tys USD za udział w GESC Indonesia oraz GESC Thailand, dwóch wydarzeń Dota, które miały miejsce w marcu i maju bieżącego roku, a także indywidualnych i grupowych usług doradczych świadczonych od 2017 r. Gracze i zespoły nie otrzymały jeszcze nagród pieniężnych od organizacji z żadnego z tych dwóch wydarzeń, mimo że GESC zawarł umowę z Valve, w której zobowiązał się przestrzegać 90 dniowego terminu płatności.” – czytamy w otwartym liscie do Valve

Z kolei w otwartym liście od firmy Code Red, którego treść można przeczytać tutaj, dowiadujemy się o kontrowersjach w Project HERO. Paul Chaloner, CEO Code Red jest wymieniany przez GESC jako doradca ds. pozyskiwania funduszy na Project HERO, który podobno miał być, cyt.: „Pierwszą esportową ligą w Azji Południowo-Wschodniej”. Paul Chaloner nigdy nie słyszał tym projekcie…

Pwyższe informacje dowodzą, że w świecie sportów elektronicznych działają również firmy nieodpowiedzialne, które psują PR branży a przede wszystkim nie są fair w stosunku do wspołpracujących podmiotów czy gwiazd esportowej sceny. To dziwi i szokuje, że tak duży i doświadczony gracz jak GESC prezentuje tego typu praktyki, jednocześnie chwaląc się na swojej stronie internetowej cyt.:

„Założyciele GESC mają ponad 40 lat doświadczenia w tworzeniu światowej klasy wydarzeń sportowych i rozrywkowych, w tym Igrzysk Olimpijskich, Mistrzostw Świata, Igrzysk Azjatyckich, UFC i innych. Łączymy to niezrównane doświadczenie produkcyjne z głęboką wiedzą esportową i partnerstwami z najlepszymi promotorami wydarzeń i marketerami. Dzięki temu zapewniamy, że GESC nie produkuje wyłącznie turniejów esportowych ale naprawdę definiuje wydarzenia rozrywkowe.”