THE STORY MOB – skuteczny esportowy PR jest potężnym wyzwaniem, w szczególności dla globalnych marek, które z impetem rozpoczęły ekspansję na esportowym rynku, o wartości wycenianej na ponad  700 MLN USD.

”Fani esportu to najwartościowsza społeczność na świecie. Aby do niej dotrzeć powinniśmy przede wszystkim odpowiedzieć na pytanie jaką wartość dodaną możemy dostarczyć do tego specyficznego ekosystemu.” – Kalie Moore & Nicola Piggott The Story Mob

Esport to relatywnie młody, prężnie rozwijający się rynek na którym jest jeszcze bardzo dużo do zrobienia. Fani esportu są wymagający, a odpowiedni sposób dotarcia do nich zapewni markom endemicznym i nieendemicznym pozostanie na długo w ich świadomości.

Kluczowe czynniki sukcesu efektywnej kampani komunikacji marki z fanami esportu:

1. Stwórz wartość – np.: Mountain Dew League, Intel Extreme Masters, Redbull Kumite, Alienware Training Facility.

2. Bądź autentyczny – jeśli nie znasz branży to się do tego przyznaj, ucz się i obserwuj.

3. Bądź na czas – wywiązuj się z obietnic, w przypadku kryzysu: reaguj natychmiast, przyznaj się, okaż zrozuminie.

4. Zrozum media – buduj relacje z fanami, badź narratorem, udzielaj się w dyskusjach, daruj sobie bzdury.

5. Bądź transparentny – opowiedz swoją historię a fani Cie zrozumieją.

6. Bądź szczery – mów otwarcie kim jesteś, dlaczego i po co tu jesteś.

7. Bądź odważny – nie bój się inwestycji w esport, to najszybciej rosnący rynek na świecie!

Spełninie 7 powyższych warunków to wg. Kalie Moore i Nicoli Piggott gwarancja sukcesu udanej komunikacji marek endemicznych oraz nieendemicznych z fanami esportu.