GOSU.AI Personal Esports Training LAB – to projekt Alisy Chumachenko, założycielki Game Insight, który angażuje sztuczną inteligencję jako spersonalizowanego wirtualnego trenera dla graczy. 


Litweska firma Gosu.ai stworzyła spersonalizowanego wirtualnego trenera aby pomóc gamerom podejmować lepsze strategiczne decyzje podczas rozgrywki oraz niuestająco podnosić swoje umiejętności. Trener Gosu.ai korzysta ze sztucznej inteligencji, która prowadzi szczegółową analizę postępów gracza biorąc pod uwagę jego osobiste preferencje. Pomaga również graczom przygotować się do samej gry – sugerując zestawy narzędzi, przedmioty startowe i  strategię jaką zawodnik powinien przyjąć przeciwko konkretnemu wrogowi.

Platforma na nadzień dzisiejszy współpracuje z komputerami PC i grą Dota 2, w której trenerem jest Roflan. Powstają 2 kolejne platformy dla gier: Counter-Strike: Global Offensive oraz PlayerUnknown’s Battlegrounds.

Doskonalenie umiejętności gamerów dzieki wykorzystaniu sztucznej inteligencji to nowy trend w esporcie, który cieszy się coraz większym zainteresowaniem zarówno inwestorów jak i graczy. To doskonałe uzupełninie takich projektów kuźni talentów jak np. Movistar Riders Academy czy GG Esports Academy.