Gra Paczka – Szlachetna Paczka, polscy streamerzy i przedstawiciele branży technologicznej łączą siły, aby pomóc dzieciom walczącym z wykluczeniem cyfrowym. 76 godzin – tyle potrwa charytatywny stream ze zbiórką na zakup sprzętu komputerowego dla najmłodszych. W ramach nowej inicjatywy GRA PACZKA pomoc otrzymają dzieci, dla których odcięcie od technologii oznacza teraz odcięcie od edukacji, rozrywki, kultury, a często także – od przyjaciół

Milion dzieci w Polsce walczy z barierami cyfrowymi

W czasie transmisji będzie można wesprzeć dzieci z Akademii Przyszłości i Szlachetnej Paczki, które na co dzień ze względu na brak Internetu czy niezbędnego sprzętu nie mogą sobie pozwolić na żadną aktywność w przestrzeni wirtualnej, w tym naukę – tak jak Jacek czy wnuki pani Magdaleny.

Pani Magdalena ma 67 lat i samodzielnie wychowuje sześcioro wnucząt. Robi, co może, by zapewnić im wszystko, co najlepsze. Warunki do nauki już wcześniej były trudne, teraz – stają się niemal niemożliwe.
W całej Polsce rodzin podobnych do tej nie jest kilka czy kilkanaście. Konieczność współdzielenia przez wielu domowników jednego laptopa czy tabletu podczas pracy z domu czy zdalnej nauki to problem niemal powszechny. Analizy dowodzą, że trudność współużytkowania z rodzeństwem i rodzicami sprzętu do edukacji czy pracy zdalnej ma 25 proc. uczniów. Oznacza to, że w czasie zamkniętych szkół aż milion dzieci w Polsce walczy z barierami cyfrowymi.

70 tys. dzieci takich jak Jacek

Jacek chodzi do trzeciej klasy szkoły podstawowej. Wszyscy koledzy komputery już mają. Tylko on nie. Z powodu braku własnego sprzętu, który umożliwiłby wejście w świat rówieśników, Jacek czuje się gorszy. Bo świat dzieci i młodzieży w dużej mierze mieści się teraz w cyberprzestrzeni, do której on nie ma dostępu. Wykluczenie cyfrowe to problem, przez który Jacek nie chce chodzić do szkoły. Nie lubi jej, bo rówieśnicy go wyśmiewają. Najczęściej – robią to w sieci, więc trudno nawet odpowiedzieć.
Według badań PISA – organizacji, która monitoruje sytuację uczniów w wielu krajach świata – takich dzieci jak Jacek jest w Polsce 70 tys.

Na pomoc – GRA PACZKA, środowisko gamingowe i partnerzy

Wykluczenie cyfrowe równa się wykluczeniu społecznemu. Dla dzieci to brak dostępu do kultury, rozrywki, wreszcie ograniczenie albo ucięcie relacji społecznych. W czasie obecnego kryzysu oznacza to także odcięcie od edukacji.
To właśnie dla takich dzieci w projekt Szlachetnej Paczki zaangażowali się najpopularniejsi streamerzy w Polsce, którzy przez trzy dni będą transmitować swoje gry, organizując równocześnie konkursy z cennymi nagrodami od partnerów wydarzenia. Do wygrania będą: najwyższej jakości sprzęt komputerowy, gamingowe akcesoria i urządzenia peryferyjne, a także przedmioty kolekcjonerskie – limitowana (znana z targów E3) figurka postaci z gry Cyberpunk 2077 czy edycje kolekcjonerskie gry Wiedźmin 3 Dziki Gon. Łączna wartość nagród to ponad 50 tys. złotych.

Gra Paczka

 

Akcję GRA PACZKA grą i zaangażowaniem swoich społeczności wesprą streamerzy i youtuberzy z Fantasyexpo, LifeTube, JaRock, Gameset, m. in. Rock, Łozo, Ewron, Doknes, Lempiank, Jcob, Archon, Wonziu, ale i wielu innych! Dodatkowe wsparcie zapewniają GAMMA PR i Agencja Galaktus.

Szlachetna Paczka podkreśla, że wykluczenie cyfrowe nierozerwalnie łączy się z problemem biedy. Wrażliwi na ten problem są także partnerzy, którzy postanowili włączyć się w inicjatywę: NVIDIA, Acer, ALL iN! GAMES, AMD, AMSO, AORUS, ASUS, BeQuiet, CD PROJEKT RED, Cooler Master, Komputronik, Morele.net, MSI, RTV EURO AGD, SilentiumPC, Steel Series, TRUST, World of Tanks, Onet, GRY-Online i arhn.eu, a także Wisła Kraków wraz z sekcją e-sportową i kilkoma zawodnikami pierwszej drużyny.
Przed nami kluczowa rozgrywka. Wykluczenie cyfrowe to wykluczenie z życia. To samotność i brak relacji – problemy, na które od lat systemowo odpowiada Szlachetna Paczka. Dla Jacka, rodzeństwa z domu pani Magdaleny i tysięcy innych dzieci to nie jest problem, który zniknie wraz z pandemią.

Pomóż dzieciom wykluczonym cyfrowo wrócić do życia na www.grapaczka.pl!

Źródło: Informacja prasowa www.media.szlachetnapaczka.pl

 

 

 

iji