COVID-19 to choroba zakaźna układu oddechowego wywołana zakażeniem wirusem SARS-CoV-2, która wywołała globalną pandemię. W jaki sposób COVID-19 wplynął na branżę esportową?

Recepta na nudę czy ucieczka?

W tych trudnych czasach gry stały się dla wielu ucieczką lub wypełnieniem czasu. W rezultacie jednym z tegorocznych czynników wzrostu zbadanych przez firmę Newzoo jest znaczny wzrost zainteresowania grami dzięki tzw. lockdownowi.

Wszystkie segmenty gier odnotowały wzrost przychodów w wyniku COVID-19, ale największy wzrost odnotowano w grach mobilnych.  Gry mobilne wygenerują przychody w wysokości 77,2 mld USD w 2020 r., Co oznacza wzrost o 13,3%.

COVID-19 Gry mobilne na 1 miejscu!

Gry mobilne odnotowują największy wzrost jak wynika z powyższych wyników, zostawiąc w tyle gry na PC i konsole. Oto niektóre z potencjalnych przyczyn:

  • Gry mobilne mają najniższą barierę wejścia: ponad dwie piąte światowej populacji ma smartfona – a wiele tytułów mobilnych jest dostępnych za darmo;
  • Zamknięto wiele kafejek internetowych;
  • Proces tworzenia aplikacji mobilnych jest mniej złożony, a zatem rzadziej występują opóźnienia z powodu zakłóceń związanych z COVID-19.

Ogółem w 2020 r. będzie już 2,6 miliarda mobilnych graczy; z czego tylko 38% zapłaci za gry (jak podaje raport Newzoo).

Gry na PC i konsole

Wzrost wskaźników to m.in.  6,8% wzrostu rocznie (gry na konsole) 45,2 miliarda dolarów, z ponad 729 milionami graczy Zaangażowanie i przychody mają wzrosnąć z powodu lockdownu, przynajmniej w krótkim okresie. Gry na PC wzrosną o 4,8% i mają osiągnąć poziom 36,9 mld USD w 2020. Tytuły na PC również się opóźniają z powodu COVID-19.

We wszystkich trzech segmentach (PC, konsole i urządzenia mobilne) prawie połowa wydatków konsumenckich na gry będzie pochodzić z Chin i USA w 2020 r. Wzrost będzie jednak napędzany przez rynki wschodzące w regionach takich jak Ameryka Łacińska i Azja-Pacyfik.