Ohio State University – wywiad z Dr. James Onate!

Rate this post

Ohio State University – w tym miesiącu uczelnia ogłosiła nowy program skupiający m.in. naukowców, dietetyków, fizjoterapeutów oraz trenerów sportów tradycyjnych w celu zapewnienia studentom świadomego rozwoju swoich umiejętności gamingowych na dynamicznie rozwijającym się rynku. Więcej szczegółów można przeczytać tutaj.

Dr. James Onate, Associate Professor & Co-Director of the Sports Medicine Movement Analysis and Performance Program w wywiadzie dla Esport Insider przedstawił podłoże oraz założenia projektu, Cyt.:

“Tak naprawdę zaczęło się to od tego, że pewna firma z branży gier komputerowych zaczęła analizować ligi NFL i NBA. Zdaliśmy sobie sprawę, że istnieje cała dziedzina badań, które moglibyśmy przeprowadzić współpracując z profesjonalnymi graczami. Zaczęliśmy od podstaw tj. identyfikacji cech, które powinien posiadać najlepszy gracz w drużynie. Przyjrzeliśmy się diecie, przyzwyczajeniom czy kondycji fizycznej. 

Esportowa populacja przeżywa teraz boom i patrzę na nią tak jak kiedyś patrzono na nasz futbol i piłkę nożną. Co działo się 100 lat temu? Topowymi dyscyplinami sportowymi nie była wcale piłka nożna czy futbol tylko wyścigi konne i boks. To nadal jest sport niszowy, ale to nie to samo. Czy historia się powtórzy i podobnie będzie z esportem? Myślę, że wielu ludzi, szczególnie starszego pokolenia myśli, że to tylko gry dla dzieci, które nie grają w nic innego, co zdecydowanie nie jest prawdą.”

W dalszej części wywiadu dla Esport Insider Dr. James Onate przedstawił typy badań, na których skupią się naukowcy w pierwszej fazie projektu, Cyt.:

“Mamy więc wiele obszarów. Zacznę od mojego, który obejmuje zdrowie psyhiczne i kondycję fizyczną. Zaczynamy od zbadania zachowań zdrowotnych za pomocą standardowych kwestionariuszy, następnie patrzymy na takie rzeczy, jak siła uścisku dłoni jako ogólny wskaźnik siły fizycznej. Przyjrzymy się również zmianom tętna i sposobom radzenia sobie ze stresującymi sytuacjami. Kiedy patrzymy na stresujące sytuacje graczy koszykówki lub piłki nożnej, którzy podejmują decyzje, naprawdę ciężko jest zebrać te dane w formacie “na żywo”. Możemy zopatrzyć graczy w kilka czujników ale nie możemy zrobić wszystkiego. W esporcie mamy zdecydowanie większe pole do badań i testów laboratoryjnych, ponieważ zawodnik siedzi w jednym miejscu. Zbadamy różne wskaźniki sprawności fizycznej oraz zdolności poznawcze mózgu (…). Przyjrzymy się także aspektom osobowości, pracy zespołowej i zachowań społecznych. Naprawdę chcemy spróbować spojrzeć na to wszystko z wielu stron.

Na ten moment w projekt dobrowolnie zaangażowanych jest wielu studentów. Uczniowie będą dużą częścią tego, gdy spojrzymy na zdolności poznawcze, skupienie i radzenie sobie ze stresem przy wszystkich testach, które będziemy wykonywać.  Wyniki naszych badań chcemy wykorzystać nie tylko dla branży gamingowej i esportu ale również przełożyć je na zachowania dzieci w domach oraz wybrane zawody.”

W ostatniej części wywiadu naukowiec skupia się na przyszłości projektu, który ma być długoterminowy i ma dążyć do stworzenia publicznej platformy informacyjnej, Cyt.:

“Kolejnym elementem projektu jest stworzenie w przyszłości platformy informacji. Możemy to przekazać opinii publicznej i myślę, że będzie to wielkie wydarzenie z biznesowego punktu widzenia. Oczywiście wiele firm prowadzi już badania, ale nie przekłada się to na pozytywne informacje dla społeczeństwa. Podejmujemy w pełni zintegrowane podejście na wszystkich poziomach, z którego się uczymy i rozwijamy. Dane, które zebraliśmy możemy zastosować do zawodów spoza rynku gier, takich jak zawody wojskowe, które mają związek z dużą ilością informacji i podejmowaniem decyzji od operatorów dronów do kontrolerów ruchu lotniczego i tak dalej.

Nie patrzymy tylko na jedno duże studium i skończymy, to nie jest celem. Naprawdę rozwijamy linię badawczą, która przyniesie wielu różnych ekspertów. Nie jestem sportowcem esportowym ani graczem, ale jestem dobry w zrozumieniu wysokiej wydajności i wszystkich rzeczy, które do niej prowadzą.”

Żródło: Esport Insider