ONE Championship – azjatycka organizacja promująca sporty walki z siedzibą w Singapurze, wspólnie z największą japońską agencją reklamową Dentsu Inc, uruchamiają w 2019 roku eSports Championship Series!

ONE Championship planuje zainwestować 50 mln USD wraz z innymi kluczowymi partnerami w ONE eSports, aby stworzyć największą w Azji globalną serię mistrzostw esportowych. ONE eSports to wiele przebojowych tytułów gier w całej Azji m.in. Street Fighter V i imprez esportowych towarzyszących wydarzeniom ONE Championship w 2019 roku.

ONE Championship ogłosiły 30 wydarzeń w roku 2019 w miastach takich jak: Singapur, Bangkok, Tokio, Seul, Dżakarta, Szanghaj, Pekin, Manila, Kuala Lumpur, Ho Chi Minh i wiele innych. ONE eSports stworzy wydarzenia partnerskie w wybranych miastach. Ponadto ONE eSports będzie także produkować i transmitować dedykowane treści esportowe w postaci transmisji wydarzeń na żywo, programów dokumentalnych, reality show, cotygodniowych magazynów, wydarzeń, blogów wideo na globalnej platformie transmisji medialnej w 138 krajach.

Nowy zawodnik ONE Championship – Demetrious “Mighty Mouse” Johnson, znany m.in. ze spektakularnych zwycięstw UFC został mianowany ofincjalnym ambasadorem marki – Chief Brand Ambassador.

„Z ogromną radością ogłaszam powstanie ONE eSports. Widzimy naturalną symbiozę pomiędzy sztukami walki a fanami gier w Azji. To doskonała okazja do połączenia ich na arenie azjatyckiej. ONE Championship specjalizuje się w produkcji wydarzeń na skalę globalną,  transmisjach na żywo,  produkcją  unikalnych treści światowej klasy, globalną dystrybucją mediów, storytellingu i marketingu, które to wykorzysta w ONE eSports. Naszą misją jest celebracja azjatyckich bohaterów esportowych na globalnej scenie. Stworzenie ONE eSports przekształca ONE Championship w największego azjatyckiego producenta milenijnych treści sportowych.” – Chatri Sityodtong, Chairman and CEO of ONE Championship

Japońska agencja Dentsu jest dedykowanym partnerem marketingowym Japan eSports Union (JeSU) i będzie odpowiedzialna m.in. za pozyskiwanie japońskich dystrybutorów gier, którzy będą chcieli rozwijać się wspólnie z ONE eSports. Dentsu pomoże również w organizacji wydarzeń esportowych przy ONE Championship w nadchodzącym roku. Ponadto ONE eSports będzie dla marki Dentsu i Dentsu Aegis doskonałym polem do popisu przed globalną publicznością esportową (agencja stworzy strategię marketingową oraz sponsoringową).

„Z przyjemnością ogłaszamy partnerstwo z ONE Championship, gdyż chcemy rozwijać szybko rosnącą branżę esportową w Japonii i pozostałej części Azji. Dostrzegamy dobrą synergię między sztukami walki i esportem, dzięki czemu jest to fantastyczna okazja zarówno dla ONE Championship, jak i Dentsu do wzięcia udziału w tym rosnącym segmencie w Azji, a także do wykorzystania wielu platform współpracy w celu zwiększenia sprzedaży i możliwości biznesowych.” – Shuntaro Tanaka, Content Business Design Center of Dentsu

ONE eSports podejmie również współpracę z firmą Razer – marką gamingową która będzie odpowiedzialna m.in. za hardware, software, serwis sprzętu, zoranizowanie turnieju pod kątem technicznym czy płatności oraz Singtel Group – telekomem obsługującym w Azji ponad 700 mln klientów.