chiliZ.com – platforma esportowa, w której fani mogą zarządzać swoimi ulubionymi zespołami, graczami czy eventami ogłosiła plany zainwestowania co najmniej 10 milionów dolarów w partnerstwo z organizacjami esportowymi, które rywalizują w grach typu Battle Royale, takich jak PUBG czy Fortnite.
ChiliZ proponuje uniwersalny silnik – dający fanom prawo głosu do kierowania ulubionymi zespołami. Ich głosy mają wpływ na podejmowane decyzje dotyczące zarządzania i strategii. Każda liga, każdy zespół i każda gra, realizowana jest za pomocą technologii blockchain. Dzięki chiliZ fani mogą stać się partnerami lub menedżerami każdego podmiotu. Zespoły, ligi i wydarzenia z dowolnego zakątka esportowego świata mogą następnie zmonetyzować zapotrzebowanie fanów na prawa do głosowania. Dokładny opis zasady działania i funkcjonalności Chiliz znajduje się tutaj.
Na podjęcie decyzji o nowej inwestycji z pewnością miała wpływ informacja od Epic Games, które ma w latach 2018 – 2019 przeznaczyć łącznie 100 mln USD na koszyk nagród.
“Zapewnimy fundusze oraz naszą platformę organizacjom esportowym, które chcą wejść na scenę rozgrywek typu Battle Royale. Naszym celem jest wystartowanie z nową ideą łączenia fanów z organizacjami w celu uzyskania bardziej wszechstronnego podejścia do esportu. Jesteśmy zachwyceni opinią, jaką chili otrzymała od czołowych menedżerów z największych i najbardziej znanych organizacji esportowych.” – Alex Dreyfus, CEO of chiliZ
Oparta na technologii blockchain platforma chiliZ.com stanowi rozwiązanie dwóch głównych problemów, z którymi boryka się obecnie przemysł esportowy – brak zaangażowania fanów i brak funduszy. To narzędzie zaangażowania fanów, dzięki któremu zespoły mogą również zapewnić niezbędne fundusze. W zamian za to, zespoły muszą umożliwić fanom podejmowanie pewnych decyzji dotyczących zarządzania. Na przykład, fani mogą głosować na listę, decydować, który przeciwnik może stanąć przed graczem, wybrać grę, w którą zagrają, a nawet skórki, które zespół “nosi”.