Russian eSports Federation (RESF) oraz powstały w 2016 roku bank konsumencki Pochta Bank, połączyły siły, aby wspólnie rozwijać przemysł esportowy w Rosji.

Pochta Bank i RESF stworzyli Cyberlab: stronę internetową, która jest przeznaczona dla początkujących graczy esportowych oraz nową kartę płatniczą, której posiadanie wiązać się będzie z bonusami na stronie Cyberlab.  Ta sekcja pozwoli użytkownikom nawiazać dialog z gwiazdami esportu, da im dostęp do sesji treningowych online i obejmie prezenty i sesje coachingowe od profesjonalnych playerów. Od 15 września rusza sprzedaż kart, dostępnych będzie wiele wzorów, a sama karta będzie dostępna dla osób powyżej 14 roku życia.

„Dziś przemysł eportowy rozwija się w szybkim tempie i ma olbrzymi potencjał wzrostu. Wśród 50-milionowej rosyjskiej gamingowej widowni znajduje się główna grupa fanów esportu licząca około 12 milionów. Według niektórych badań, gracze wydają średnio 15% więcej na gry każdego roku. To publiczność, która cieszy się finansową gorliwością, co jest dla nas bardzo ważne. Jako innowacyjny i przyszłościowy bank oferujący najnowocześniejsze usługi i produkty finansowe, po prostu nie możemy sobie pozwolić na trzymanie się z dala od tak obiecującego i interesującego rynku. Dla firmy Pochta Bank jest to projekt wizerunkowy służący do nawiązywania komunikacji z tym, co jest dla nas nową publicznością. Do końca 2019 r. planujemy przyciągnąć około 100 000 nowych klientów spośród graczy. Już w tym roku łączne inwestycje banku będą liczone w dziesiątkach milionów rubli.” – Dmitry Rudenko, President and Chairman of the board Pochta Bank

„Na rosyjskim rynku esportowym jest już dość duża liczba graczy. Rynkiem interesują się firmy, które zaledwie kilka lat temu prawie nie podejmowałyby pomysłu inwestowania na tym rynku, a różnorodność branż, z których pochodzą, jest naprawdę ogromna. Nasze strategiczne partnerstwo z firmą Pochta Bank, rosyjskim liderem rynku bankowego, z pewnością mówi o dojrzałości branży i ogromnym potencjale odbiorców. Widzimy, że Pochta Bank jest zainteresowany młodą publicznością.” – Dmitry Smit, President of the Russian eSports Federation 

„Dzisiejsi młodzi ludzie nie tylko mocno cenią premie finansowe i cashbacki, ale również przywiązują wagę do wysokiej jakości treści i oryginalnego projektu. Po przeanalizowaniu grupy docelowej, która bardzo lubi blogi i sieci społecznościowe oraz sklepy aktywne online, stworzyliśmy produkt, który zapewnia właścicielowi nie tylko korzyści finansowe, ale także dostęp do ekskluzywnych treści. Jestem pewien, że gracze docenią także pionowy układ kart i stylowy, tematyczny design.” – Grigory Babadzhanyan, Head of Retail Business Development Pochta Bank

Pochta Bank jest również generalnym partnerem Russian eSports Cup. Zawody rozpoczną się 3, a zakończą finałami w dniach 15-16 grudnia. Pochta Bank  będzie sponsorem nagrody dla MVP w finałach Dota 2.