SAP – niemiecki gigant informatyczny zrobił pierwszy krok w branży esportowej, podpisując 3 letni kontrakt z Team Liquid i zyskując miano Official Innovation Partner.

Firma będzie przede wszystkim wspierać zespół Team Liquid w dogłębnej analizie danych z każdej przeprowadzonej gry wykorzystując platformę SAP HANA. Produkt ten pozwala na przeprowadzanie analiz o dowolnej szczegółowości i wykonywanie operacji w czasie rzeczywistym. Oznacza to, że członkowie zespołu będą mogli podnosić swoje kwalifikacje, wydajność oraz jakość gry w zespole. Wprowadzony system ma również pomóc w odkrywaniu nowych talentów. Z platformy korzystają już m.in. NHL, WTA, City Football Group (Manchaster City FC), World Sailingecosystem, NBA czy F1 McLaren.

National Basketball Association, które wspólnie z  Take-Two Interactive Software uruchomiło ostatnio NBA2K League, dzięki pracy na platformie SAP HANA stworzyło rozbudowany serwis statystyczny dla kibiców, którzy mają dostęp do najważniejszych danych od roku 1946. Można zobaczyć go klikając tutaj:

NBA_SAP

Aby zobrazować ogromny potencjał platformy, wystarczy chociażby przykład japońskiego Nomura Research Institute NRI dostawcy usług IT dla sektora transportowego. Za pomocą SAP HANA, NRI analizuje prawie 350 mln rekordów z 13 tys taksówek dot. ruchu ulicznego w Tokio w czasie krótszym niż 1 sekunda. Dzięki tym danym korporacje taksówkowe unikają korków i wybierają optymalne trasy w czasie rzeczywistym. Platforma cały czas się rozwija.

„Po podjęciu decyzji o zostaniu sponsorem w dziedzinie e-sportu, SAP poświęcił czas na obserwację i analizę rynku i jego ekosystemu, zanim ostatecznie zdecydował się na współpracę z Team Liquid – jednym z najlepszych zespołów w branży. Esport to dla SAP doświadczeni technologicznie i wysoko wykwalifikowani młodzi fani i nowe talenty. Jako globalna, innowacyjna i przyszłościowa firma technologiczna, SAP dopasuje się do esportowego ekosystemu na najwyższym poziomie.”Stefan Ries, SAP

„W esporcie istnieje duże zapotrzebowanie na sensowne oprogramowanie do obsługi i analizy danych. Dla Team Liquid kluczowe znaczenie ma wydajność konkurencyjna – a inteligentna technologia i dane dają nam najlepsze możliwe narzędzia do analizy i poprawy naszych wyników. Jako czołowa, innowacyjna firma technologiczna z doświadczeniem sponsoringowym w sporcie i rozrywce, SAP jest idealnym partnerem do współpracy z Team Liquid.”Victor Goossens, CEO Team Liquid

Korporacja zauważyła bardzo duży potencjał rozwoju branży esportowej. W roku 2017 przedsiębiorstwo zorganizowało event esportowy w swojej siedzibie w Niemczech, w którym udział wzięło ponad 800 pracowników firmy. Decyzja o sponsoringu drużyny to szansa na bezpośrednią pracę z każdym zawodnikiem, trenerem oraz analitykami. Dzięki tak bliskiemu kontaktowi nowy partner stworzy graczom spersonalizowane narzędzia, które pomogą im wspiąć się na następny poziom umiejętności.