Tencent – będzie wymagał od graczy potwierdzenia tożsamości przed uruchomieniem gry. Regulacja dotyczy wszystkich tytyłów wydanych przez koncern.
Chiny to największy na świecie rynek gier online szacowany na 700 mln graczy. Honor of Kings (Arena of Valor) według Tencent posiada już ponad 200 milionów graczy.
Działania koncernu poprzediły tegoroczne regulacje chińskiego rządu, o których można przczytać tutaj.
Zasady wprowadzone przez Ministerstwo Edukacji, były m.in. reakcją na rosnące wskaźniki chorób wzroku u dzieci jak np. krótkowzroczność i obawy przed szybko rosnącym uzależnieniem społeczeństwa od gier.
Tencent zaczął od swojego najpopularniejszego produktu – Arena of Valor i ograniczył czas rozgrywki – gracze w wieku poniżej 18 lat są ograniczeni do gry zaledwie dwie godziny dziennie, podczas gdy osoby w wieku poniżej 12 lat do jednej godziny dziennie.
Wszyscy gracze z Chin, będą musieli zweryfikować swoją tożsamość za pomocą Real Identity System (RNIS), aby zagrać w AOV. Nazwisko i wiek każdego gracza sprawdzane są w bazie danych obywateli krajowych prowadzonej przez chińskie Ministerstwo Bezpieczeństwa Publicznego. We wrześniu Tencent rozpoczął również testowanie oprogramowania do rozpoznawania twarzy z tysiącami losowo wybranych użytkowników mieszkających w Pekinie i Shenzhen.
System weryfikacji i ograniczenia wiekowe mają na celu wyhamowanie negatywnego wpływu gier video na dzieci. Zdecydowanie popieramy tą inicjatywę, aczkolwiek jak doskonale wiadomo moneta ma dwie strony. Tencent stanie się właścicielem największej bazy danych młodego, chińskiego pokolenia. Gracze z poza Chin nie będą mieli obowiązku przeprowadzania weryfikacji tożsamości.