Zwift – to nowoczesna platforma internetowa, która pomaga każdemu dbać o doskonałą formę a przy tym zapewnia mnóstwo zabawy. Wciągająca rozgrywka i intensywne ćwiczenia a do tego globalna społeczność rowerzystów i biegaczy. Wszystko w zasięgu Zwift!

Zwift

Powstały w 2015 roku Zwift zarejestrował ponad 2,5 miliona kont w 190 krajach. To globalny lider na rynku domowego fitnessu. Znaczenie Zwift znacznie wzrosło w 2020 r. głównie ze względu na panujące ograniczenia związane z pandemią COVID-19. Zwift jest również liderem w nowej kategorii gier esportowych.

Firma zorganizowała szereg profesjonalnych wydarzeń, w tym pierwszy wirtualny Tour de France w lipcu, wydarzenie transmitowane do ponad 130 krajów na całym świecie, w którym wzięli udział najlepsi na świecie zawodowi kolarze i kolarki. W grudniu 2020 odbyły się inaugurujące Mistrzostwa Świata UCI Cycling Esports.

UCI CYCLING ESPORTS WORLD CHAMPIONSHIPS

Pierwsze oficjalne Mistrzostwa Świata UCI Cycling Esports zgromadziły na trenażerach reprezentacje 21 krajów! Mistrzostwa odbyły się 9 grudnia w Watopi – jednym z 10 elektronicznych światów dostępnych w Zwift. Wirtualna trasa liczyła 50 kilometrów, miała 483 metry przewyższenia. UCI tj. (Union Cycliste Internationale) Międzynarodowa Unia Kolarska stworzyła nowe regulacje dla kolarstwa esportowego. Wersja angielska regulacji znajduje się pod tym linkiem.

 

W Mistrzostwach mieliśmy też naszych polskich reprezentantów. Polskie zawodniczki biorące udział to: Sonia Cięciel, Aurela Nerlo i Magdalena Czusz. Męska drużyna w składzie: Paweł Bernas, Adam Stachowiak, Wojciech Pszczolarski, Marceli Bogusławski, Patryk Stosz i Michał Kamiński. Na wirtualnym podium stanęli Niemiec Jason Osborne oraz Ashley Moolman Pasio z Republiki Południowej Afryki. 

Wirtualny sport

W dobie obecnych ograniczeń nałożonych przez pandemię COVID-19 wirtualne platformy sportowe do ćwiczeń oferują bezpieczne środowisko do poprawy sprawności fizycznej i wyników sportowych w formacie, który zawodnicy uznają za naturalnie wciągający. Zwift to nic innego jak gra komputerowa, która w jednym łączy rywalizację, wirtualną rzeczywistość i treningi fizyczne. Dzięki Zwift mamy dostęp do platformy internetowej, gdzie możemy się ścigać z avatarami prawdziwych ludzi.

Zwift przygotowany został z myślą o rowerzystach i biegaczach. Gra to nie tylko rywalizacja. Mamy do wyboru wirtualne plany treningowe, grupowe wycieczki czy indywidualne przejażdżki po wybranych dostępnych lokacjach bez względu na panującą pandemię czy warunki pogodowe. Poniżej filmik przedstawiający grę:

Od amatora do profesjonalisty

Zwift to rosnąca z dnia na dzień społeczność. Gra buduje nowe relacje i kontakty z innymi ludźmi. Na koncie Instargram skupia już prawie 300 tys. obserwujących. Podczas treningu możemy jeździć lub biegać ze znajomymi lub  poznawać nowych ciekawych ludzi. Tylko tutaj amator może wyzwać na pojedynek profesjonalistę 🙂 Na stronie internetowej producenta czytamy:

„Spotykaj nowych przyjaciół. Poznawaj nowych rywali. Jeździj po górach. Biegnij przez dżungle. Ścigaj się po prawdziwych wirtualnych drogach lub podróżuj po futurystycznych miastach. Zabawny, elastyczny trening przez cały rok staje się nową normą w Zwift. Buduj mocne strony i pokonuj słabości dzięki tysiącom ćwiczeń. Trenuj w dzień i w nocy, bez względu na pogodę. Zmniejsz dystans między tym, gdzie jesteś, a tym, gdzie chcesz być. Szukasz czegoś bardziej konkretnego? Elastyczne plany treningowe światowej klasy trenerów dostosowują się do Twojego harmonogramu i pomagają przygotować Cię do wyścigu.”

Zwift to w pełni wciągające doświadczenie rzeczywistości wirtualnej symulując nawet nachylenia górskich podjazdów czy pęd powietrza innych graczy. Platforma oferuje swoim członkom możliwość eksploracji 240 mil terenu w 10 wirtualnych światach. Doświadczanie gry rośnie wraz z powiększaniem kręgu swoich znajomych. To również rewelacyjne rozwiązanie dla zawodników esportowych, którzy mają we krwi rywalizację.

450 mln USD

Rosnąca międzynarodowa popularność sprawiła, że duże firmy postanowiły doinwestować projekt we wrześniu tego roku kwotą 450 mln USD. Grono inwestorów to m.in.: globalna firma inwestycyjna KKR, Permira, Specialized Bicycle Components, Zone 5 Ventures i Amazon Alexa Fund, True, Highland Europe, Novator i Causeway Media. Inwestycja zostanie wykorzystana do przyspieszenia rozwoju platformy oprogramowania Zwift i wprowadzenia na rynek dedykowanego sprzętu zaprojektowanego przez Zwift. Dzięki nowym funduszom gra ma stać się jeszcze bardziej wciągającym i płynnym doświadczeniem dla użytkowników.

Jak zacząć i ile to kosztuje

Gra Zwift jest do ściągnięcia za darmo tutaj. Producent udostępnia nam Zwifta na 25 km lub 7 dni od momentu instalacji. Po tym terminie trzeba opłacić miesięczny abonament w wysokości około 60 zł. Niezbędne również będą:

  • komputer, tablet, telefon lub Apple TV (z wbudowanym Bluetoth lub protokołem ANT+)
  • trenażer lub rolka z komunikacją protokołem ANT+ lub Bluetooth
  • rower lub bieżnia

Poradnik Zdrowego Gamera